امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 5 ربيع أول 1446
سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومانی در زیرساخت های گردشگری آذربایجان شرقی
باید به بازاریابی در حوزه صنعت چرم و کفش تبریز توجه شود معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، ایران در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار از جذب گردشگر ورودی درآمد کسب کرده است. علی اصغر شالبافیان در هفتمین همایش چرم و کفش تبریز […]
باید به بازاریابی در حوزه صنعت چرم و کفش تبریز توجه شود
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، ایران در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار از جذب گردشگر ورودی درآمد کسب کرده است.
علی اصغر شالبافیان در هفتمین همایش چرم و کفش تبریز با بیان اینکه این میزان درآمد بیش از یک دهم صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته است، افزود: در سال گذشته از محل درآمدهای غیرنفتی ۵۰ میلیارد دلار درآمد کسب شد.
وی با اشاره به افزایش توجه به صنعت گردشگری در کشور، گفت: اگر این روند ادامه یابد، استان هایی مانند آذربایجان شرقی که در دهه اخیر در بحث سرمایه گذاری گردشگری نسبت به سایر استان ها پیشگام بوده اند، گردشگر بیشتری جذب خواهند کرد.
… معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۳۶ هزار میلیارد تومان در زیرساخت های گردشگری آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شده و این میزان برابر یک دهم کل پروژه های زیرساختی در حوزه گردشگری کشور است.
شالبافیان، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری انجام شده در پروژه های زیرساختی کشور در حوزه گردشگری ۳۶۵ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: برای رونق صنعت گردشگری فقط توجه به حوزه زیرساختی کفایت نمی کند بلکه باید در زمینه نظام مند کردن رویدادهای گردشگری گام برداشت.
وی با تاکید به برقراری رابطه متقابل بین صنعت و گردشگری و افزایش توانمندی های این حوزه ها، یادآور شد: از راه های افزایش سهم حوزه گردشگری و صادرات حوزه چرم و کفش در صادرات غیرنفتی، معرفی جشنواه های و برگزاری رویدادهای مختلف برای شناساندن محصولات به گردشگران خارجی است.
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه با برگزاری چنین رویدادهایی امکان معرفی و صادرات محصولات غیرنفتی به خارج فراهم می شود، گفت: در این راستا ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها نیز باید مزیت های رقابتی، تولیدی و گردشگری استان را شناسایی و متناسب با آن رویداد تعریف کنند.
شالبافیان، افزود: تقویم رویدادهای گردشگری کشور نیز بر اساس رابطه متقابل و گردشگری تدوین شده است و در برخی از فصول سال که میزان جذب گردشگر به کشور کاهش می یابد باید با برگزاری برخی رویدادهای مرتبط با حوزه گردشگری، گردشگران خارجی را برای سفر به کشور ترغیب کرد.
وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری را باید از فصلی بودن خارج کرد، گفت: ایجاد امکان تردد گردشگران خارجی با خودروهای شخصی به کشور از دیگر راه های ترغیب آنان برای مسافرت به کشور است که این موضوع در حال پیگیری است.
تقویت صنعت چرم و کفش در کنار افزایش کیفیت نیازمند بازاریابی است
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، گفت: علاوه بر افزایش کیفیت تولید در این حوزه باید به بازاریابی نیز توجه بیشتری کرد.
محمدمهدی برادران افزود: این وزارتخانه آماده حمایت از فعالان این صنعت برای برگزاری نمایشگاه های مختلف و دوره های آموزشی برای ارتقای سطح مهارت و تخصص فعالان این حوزه است.
وی همچنین با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای کمک به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات کارخانه های چرم و کفش، گفت: برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مختلف و برند سازی در این حوزه نقش بسزایی در معرفی تولیدات این صنعت به بازارهای خارجی ایفا می کند.
برادران، با اشاره به جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، ادامه داد: نباید به جایگاه خود اکتفا کرد بلکه باید با ایجاد رقابت درون کشوری در جهت توسعه و گسترش این صنعت و ارتقای کیفیت تولیدات آن تلاش کرد.
دولت سیزدهم ۱۰ زنجیره اولویت دار را در آذربایجان شرقی حمایت می کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه دولت سیزدهم ۱۰ زنجیره اصلی و اولویت دار استان را مورد حمایت قرار می دهد، گفت: چرم، کفش و فرش جزو سه اولویت اول در این ۱۰ زنجیره هستند.
محمد کلامی، با اشاره به حضور رییس جمهور در شهرک صنعتی چرم استان در دور دوم سفر به آذربایجان شرقی، افزود: رئیس جمهوری با حضور در این شهرک به نوعی اهمیت و توجه به این صنعت را به مسوولان گوشزد کرد.
وی با بیان اینکه تبریز قطب تولید چرم و کفش ایران است، گفت: این صنعت ریشه در هویت، تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین دارد و از مزیت های واقعی این استان به شمار می رود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در سطح ملی نیاز به توجه بیشتر به صنعت چرم و کفش وجود دارد، گفت: برای افزایش سطح فناوری در این صنعت باید معافیت های مالیاتی و تعرفه ای برای واردات ماشین آلات کاهش یابد و وام های مورد نیاز با بهره پایین به فعالان این حوزه پرداخت شود.
کلامی، ادامه داد: در سفر رییس جمهور به این استان ۶ مصوبه برای حمایت از حوزه چرم و کفش به تصویب رسید که با اجرای آن ها این صنعت رونق بیشتری پیدا کرده است و به جایگاه اصلی خود برای حضور در بازارهای جهانی بازمی گردد.
توسعه صنعت چرم و کفش تبریز نیاز به استفاده از دانش فنی و نوسازی ماشین آلات دارد
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه اولین کارخانه چرم کشور با مشارکت آلمان ها در تبریز راه اندازی شده است، گفت: این کارخانه بزرگترین تولیدکننده چرم در کشور بود و در زمان کنونی تبدیل این مرکز به موزه کفش و چرم استان ضروری است.
صمد حسن زاده، با اشاره به راه اندازی دانشگاه چرم و کفش در این مرکز، افزود: توسعه صنعت چرم و کفش نیاز به استفاده از دانش فنی، نوسازی ماشین آلات و ارایه تسهیلات بانکی به فعالان این حوزه است.
وی گفت: شهرک چرم و کفش برای اولین بار در کشور در این استان راه اندازی شده است و توسعه آن نیاز به حمایت دولت دارد و فعالان این حوزه باید با شرکت در نمایشگاه های بین المللی از طرح های کشورهای پیشرفته در این حوزه الگوبرداری کنند*
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.