Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 12267
  پرینتخانه » دسته‌بندی نشده, عناوين داغ, مصاحبه تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2024 - 11:53 |

۴۰ درصد از پست های سازمانی منابع طبیعی آذربایجان شرقی خالی است!

به ۱۷۰ نیروی محافظتی نیاز داریم در حالی که تنها ۱۵ نیرو داریم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از کمبود نیرو و پرسنل این اداره کل خبر داد. سیروس داوودی، که در گفتگو با خبرنگاران در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی سخن می گفت در پاسخ به سئوال […]

۴۰ درصد از پست های سازمانی منابع طبیعی آذربایجان شرقی خالی است!

به ۱۷۰ نیروی محافظتی نیاز داریم در حالی که تنها ۱۵ نیرو داریم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از کمبود نیرو و پرسنل این اداره کل خبر داد.

سیروس داوودی، که در گفتگو با خبرنگاران در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی سخن می گفت در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر کمبود نیروی محافظتی این اداره گفت: آذربایجان شرقی ۱۶۴ هکتار جنگل دارد که طبق استانداردهای جهانی برای دو هکتار یک نفر نیروی حفاظتی مورد نیاز است.

وی افزود: براین اساس ما به ۱۷۰ نیروی محافظتی نیاز داریم در حالی که تنها ۱۵ نیرو داریم.

داوودی گفت: ۴۰ درصد از پست های سازمانی ما بدون تصدی است و همین تعداد موجود نیز مجبور هستند هر یک به جای چند نفر انجام وظیفه کنند.

وی کمبود بودجه را علت کمبود نیرو در این اداره دانست.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما در ارتباط با احیا و بازسازی معادنی که در اثر فعالیت به محیط زیست آسیب رسانده اند گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه از معادن برای احیا و بازسازی در این سه سال اخیر دریافت کرده‌ایم که قبلا چنین مبلغی وجود نداشت و نمی‌توانستیم مبلغی دریافت کنیم.

وی با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۸۱۱ هزار هکتار جنگل‌ها و مراتع در استان گفت: ۱۸۸ هزار هکتار از این منابع جزو جنگل هاست که ۱۶۴ هزار هکتار از آن در جنگل‌های ارسباران و در ۶ شهرستان قرار دارد.مدیرکل منابع طبیعی استان ادامه داد: در سه سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از زمین‌ها به بیت‌المال برگشته است.

وی به کاهش آتش سوزی ها و تلفات ناشی از آن نیز اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی یکی دیگر از تهدیدات ارسباران است و در طی اقدامات دولت سیزدهم با سازماندهی نیروها شاهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آتش‌سوزی ارسباران شده‌ایم.

داوودی گفت: سال ۱۴۰۱ در حدود ۴۴ هکتار آتش سوزی و در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۲ هکتار بود که این حاکی از این است که نیروهای گشت بحرانی در عرصه حاضر هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند. وی ابراز کرد: یکی از اقدامات اساسی در دولت سیزدهم، موضوع اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بود که استان اذربایجان‌شرقی جزو استانهای پیشرو بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: اکنون ۹ نهالستان در سطح استان وجود دارد که از این تعداد چهار نهالستان فعال بوده و زیرساخت های سایر نهالستان ها نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد آماده شده است و تلاش می شود آن ها نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی گفت: ۱۴ میلیون اصله در نهالستان‌های منابع طبیعی و ۷ میلیون اصله نیز از سوی بخش خصوصی بدون دریافت ریالی از دولت تولید می‌شود.

داوودی گفت: یکی از وظایف منابع طبیعی موضوع آبخیزداری است که در این خصوص ۵۳ پروژه آبخیزداری در سطح ۳۰۱ هزار هکتار اجرا شده است.*

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.