Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 12439
  پرینتخانه » اجتماعی, پيشنهاد سردبير, خبر ویژه, سیاسی, عناوين داغ, فرهنگی تاریخ انتشار : 04 جولای 2024 - 8:46 |

فردا، همه باهم برای تعیین سرنوشت چهارساله ایران اسلامی پای صندوق های رای خواهیم رفت

فردا، همه باهم برای تعیین سرنوشت چهارساله ایران اسلامی پای صندوق های رای خواهیم رفت؛روزنامه فجرآذربایجان

فردا، همه باهم برای تعیین سرنوشت چهارساله ایران اسلامی پای صندوق های رای خواهیم رفت

فردا، همه باهم برای تعیین سرنوشت چهارساله ایران اسلامی پای صندوق های رای خواهیم رفت

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که روال طبیعی دوران چهارساله خود را طی نکرده بود.

مشارکت مردم در دور اول این انتخابات۴۰درصد اعلام شد و با توجه به این که این انتخابات به دور دوم کشیده شد احتمال ریزش آرا به دلیل کنار کشیدن هواداران نامزدهایی که به مرحله دوم راه نیافتند وجود دارد.

… اکنون با توجه به باقی ماندن دو نامزد قدر( دکتر پزشکیان و دکتر جلیلی)، بخش قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان مرحله اول و به‌ویژه فعالان ستاد‌های این دو نامزد تکلیف خود را در مرحله دوم می‌دانند. بااین‌حال بخشی از کسانی که در مرحله اول به نامزدی غیر از این دو نفر رأی داده یا رأی سفید داده‌اند، ممکن است برای شرکت در مرحله دوم انگیزه کافی نداشته باشند. همچنین نباید از کسانی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده‌اند، غافل شد. با توجه به آنکه بخشی از فعالان حوزه انتخابات عمده تلاش خود را به ترویج نامزد خود یا نقد رقیب معطوف می‌کنند و از اصل اساسی مشارکت غافل می‌شوند، مهم‌ترین کار در مرحله فعلی تمرکز بر افزایش مشارکت با دعوت همه کسانی است که به هر دلیل ممکن است شرکت نکنند.

 اکنون بخشی از مردم مطابق دور قبل تصمیم خود را گرفته‌اند و رأی خواهند داد، اما برخی هنوز مردد هستند و تصمیم نگرفته‌اند. دلیل تردید اینان مهم است. تعدادی به دلیل نارضایتی از اوضاع معیشتی و اقتصادی و برخی هم به این دلیل که هنوز اهمیت و فایده این انتخابات برای‌شان مبهم یا مجهول است، در تردید به سر می‌برند.

مناظره های انجام گرفته بین دو نامزد مذکور می تواند بهترین روش برای تعیین صلاحیت فرد برای ریاست جمهوری باشد و سرنوشت یک کشور را رقم بزند. بنابراین مردم باید با انتخاب اصلح و کنکاش در سابقه افراد و خط و مشی ها و برنامه های ارائه شده توسط دو نامزد سرنوشت خود را رقم بزنند.

این انتخابات از جهت دیگری نیز حائز اهمیت است دشمنان چشم به میزان مشارکت مردم دوخته اند و مسلما از مشارکت مردم شاد خواهند شد و از جهت دیگر هم رییس جمهوری که با آراء بالا بر مسند حکومت بنشیند از قدرت و اثرگذاری بیشتری برخوردار خواهد شد و مسلما تصمیمات و مواضع بر سرنوشت همه ایرانیان اثر خواهد داشت خصوصاً در انتخاباتی که دو رقیب شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کنند.

برخلاف انتخابات دوره های قبل انتخابات پیش رو هرچند مردم مدت و زمان کمتری داشتند تا در مورد کاندیداها تحقیق کنند اما ستادهای نامزدها برنامه های کاندیدای خود را برای مردم در اقصی نقاط شهرها ارائه و سعی کردند ابهامات را رفع کنند و همانطور که اشاره شد مناظره ها هم تاثیر زیادی بر انتخاب اصلح داشته است.

با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برای رقابت های انتخاباتی به مرحله دوم راه یافتند و مرحله دوم انتخابات نیز روز جمعه ۱۵ تیر (فردا) برگزار می‌شود.

اکنون از مردم عزیز ایران و بویژه آذربایجان شرقی که منطقه ای حساس است و همواره در سرنوشت ایران تاثیر گذار بوده است انتظار می رود فردا برای تعیین سرنوشت خود به مدت چهار سال به میدان بیایند و با رای خود دشمنان را نیز ناامید کنند پس فردا همه باهم پای صندوق های رای حاضر خواهیم شد تا اولینی دیگر برای این خطه از میهن اسلامی رقم بزنیم.* روزنامه فجر آذربایجان

نویسنده : عبدالله علی محمدی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.