Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 12289
  پرینتخانه » خبر ویژه, عناوين داغ, مصاحبه تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2024 - 12:46 |

شهرداری در طرح جمع آوری وانت بارها موفق نبوده است/پارک حاشیه ای تبریز واگذار می شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت:نگاه و رویکرد شهرداری این شهر به مساله حاشیه نشینی تغییر یافته است. روح الله رشیدی در نشست با خبرنگاران افزود: شهرداری در سنوات قبل صرفا به ارائه خدمات در این مناطق بسنده می‌کرد اما در حال حاضر از این نگاه فراتر رفته و نگاه توسعه‌ای را در مناطق حاشیه […]

شهرداری در طرح جمع آوری وانت بارها موفق نبوده است/پارک حاشیه ای تبریز واگذار می شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت:نگاه و رویکرد شهرداری این شهر به مساله حاشیه نشینی تغییر یافته است.

روح الله رشیدی در نشست با خبرنگاران افزود: شهرداری در سنوات قبل صرفا به ارائه خدمات در این مناطق بسنده می‌کرد اما در حال حاضر از این نگاه فراتر رفته و نگاه توسعه‌ای را در مناطق حاشیه از اولویت ها قرار داده است.

 وی تصریح کرد:باید اذعان کردکه این تغییر رویکرد در نتیجه ورود شورای ششم بوده و این پیگیری ها در عمل اثبات کرد هر موضوعی که از سوی شورای مورد توجه قرار گفته منتج به نتیجه و در نهایت ضمانت اجرایی پیدا کرده است.

…. رشیدی عنوان کرد: کار اصلی شورا نظارت بر اجرای صحیح مصوبات بوده و این نهاد مردمی ضمن نظارت و تذکرات لازم برای رفع ، تصریح و پذیریش پیشنهادات از سوی کارشناسان از این روند استقبال کرده است و برای رفع ایرادات پیشگام بوده است.

عضو شورای شهر تبریز؛ ضمن اشاره به بازخوردپیگیری ها خاطرنشان شد:این پیگیری ها باعث شد طرح احیای ۴۵ متری انقلاب که یک پروژه توسعه‌ای در مناطق کم برخوردار بود به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: در مناطق دیگر و پروژه های مختلف نیز شورا وظایف قانونی خود را پیگیر است به طوری که در بحث طرح تفصیلی شهر تبریز که از آخرین بازبینی آن ۱۰ سال گذشته بود، شورا نهایت اقدامات لازم را بکار گرفت و این مهم به روز رسانی گردید.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز؛ در ادامه به موضوع تغییر کاربری خلعت پوشان پرداخت و عنوان کرد:بنده به عنوان عضو شورای شهر مخالف هرگونه تغییر کاربری در این منطقه هستیم و  براساس آخرین اطلاعات حاصل شده این تغییر کاربری برای اعلام نظر نهایی و تعیین تکلیف به کمیسیون ماده پنج ارجاع شده است.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل عمومی و ترافیک تاکید کرد:من با صراحت اعلام می کنم که در نتیجه پیگیری‌ها ی های مکرر ما مشکلات شهری در بسیاری از موارد از جمله حمل و نقل عمومی منتج به نتیجه شده  و نمونه بارز آن تغییر وضعیت در مترو تبریز و اتوبوسرانی می باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز به موضوع وانت بارها در شهر تبریز نیز اشاره کرد و گفت:یکی از راه‌های جمع آوری و مقابله با این پدیده، ایجاد بازارچه‌های محلی عنوان شده  اما متاسفانه شهرداری در این طرح ناموفق بوده و شورا نیز نتوانسته است موثر واقع گردد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریزهمچنین گریزی به معضلات رشد ساخت ساز غیر مجاز زد و افزود: معضل ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تبریز از دو جهت رونق داشته که از این عومل صرفه اقتصادی و دیگری فقدان سندبوده است اما شهرداری باید با این روند غیر قانونی برخورد و جلوگیری کند.

وی با اشاره به معطل ماندن چند طرح بزرگ سرمایه گذاری در شهرداری تبریزگفت؛برخی پروژه هایی که در سنوات قبل زمانی با بانک شهر قرارداد بسته اند متاسفانه هم اینک تا حدودی بلاتکلیف و راکد هستند.

این عضو شورای شهر در ارتباط با تکلیف نهایی پارک بزرگ تبریز در غرب تصریح کرد؛ این پروژه در سال ۱۴۰۰ با ۱۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد اما با ورود شورای اسلامی شهر، متوقف شد و در نهایت در شرایط کنونی تنها وظیفه شهرداری در محدوده این پارک، حفظ اراضی ذکر شده می باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز موضوع اجرای تراموا را نیز عنوان کرد و گفت: این طرح همان خط چهار مترو تبریز است که قرار بود به صورت تراموا و رو زمینی اجرا شود و تاکنون ۱۹ پل در مسیر این خط ایجاد شده اما اراده‌ای برای تداوم آن وجود مشاهده نمی شود.

وی مشکل نگهداری فضای سبز در سال گذشته را از دیگر موارد پیگیری شده ذکر کرد و گفت:سال گذشته در این مورد مشکلاتی  داشتیم که خوشبختانه امسال با انجام برخی کارها از سوی شهرداری شرایط رو به بهبود می باشد.

رشیدی  ضمن اشاره  به  ادامه کار شرکت آذرپارک که در زمینه پارک حاشیه‌ای گفت:براساس قرار داد موجود؛چهارم تیر ماه  مهلت این شرکت تمام می‌شود و شهرداری به صورت آزمایشی آن را اداره خواهد کرد و در نهایت به یک شرکت معتبر واگذار خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز؛ درخاتمه در بخش دیگری از سخناش تاکیدکرد: بحث سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید شهرداری در این راستا اقداماتی اساسی در نظر گیرد و ما نیز تلاش می کنیم تا سرمایه‌گذران بتوانند به نحو احسن و با اعتماد به شهرداری فعالیت خود را در این شهر عملیاتی کنند*

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.