Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 10241
  پرینتخانه » اقتصادی, پيشنهاد سردبير, عناوين داغ تاریخ انتشار : 15 جولای 2023 - 11:50 |

آذربایجان شرقی نقش ملی خود را در حوزه های اقتصادی ایفا کند

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رویکرد وزارت صمت را حرکت به سمت اقتصاد رقابتی عنوان کرد و گفت: در این رابطه برنامه‌های مختلفی اتخاذ شده است. … محمدمهدی برادران در مراسم تکریم و معارفه مدیران صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش پررنگ آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های اقتصادی گفت: با توجه به رویکرد دولت […]

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رویکرد وزارت صمت را حرکت به سمت اقتصاد رقابتی عنوان کرد و گفت: در این رابطه برنامه‌های مختلفی اتخاذ شده است.

… محمدمهدی برادران در مراسم تکریم و معارفه مدیران صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش پررنگ آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های اقتصادی گفت: با توجه به رویکرد دولت در خصوص مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و عضویت در پیمان‌های مختلف و عضویت در پیمان شانگهای انتظار داریم آذربایجان‌شرقی به عنوان استانی پیشتاز در بخش‌های مختلف، نقش ملی خود را در حوزه های اقتصادی نیز ایفا کند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه‌های صنعت و معدن وجود دارد با چالش‌های مختلفی مواجه هستیم و در این زمینه نیز انتظارات عمومی بالاست.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی بتوانیم شعار سال را به نحو احسن محقق کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت رویکرد وزارت صمت را حرکت به سمت اقتصاد رقابتی عنوان کرد و گفت: در این رابطه برنامه‌های مختلفی اتخاذ شده است.

برادران افزود: با کمک تشکل‌های بخش خصوصی موارد مختلف در بخش‌های صنعت و معدن و تجارت شناسایی و در قالب لیست به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است تا این موارد به صورت عملیاتی دنبال شود.

وی تاکید کرد: باید به سمت اقتصاد رقابتی حرکت کنیم و بستر را برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تسهیل کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارنامه درخشان محمدجعفر عظمایی یادآور شد: عظمائی،  یک سرمایه بزرگ با عنوان خوشنامی و پشتوانه و حمایت مردم را دارد.

آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد تولیدی فولاد دارد

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان­شرقی هم در این مراسم گفت: در آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد فولاد وجود دارد که در حال حاضر با ظرفیت پایین فعالیت می کنند ولی در این زمینه خوشبختانه با توجه به طرح‌های در دست اجرا قبل از سال ۱۴۰۴ میزان تعیین شده محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: سهم ارزش افزوده آذربایجان‌شرقی در بخش صنعت ۷ درصد و در بخش معدن ۸ درصد است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در آذربایجان‌شرقی مزیت‌های منحصر به‌فرد بسیاری اعم از تولید محصولات شیرینی و شکلات، تولید چرم، فرش و قطعه سازی وجود دارد که وظیفه داریم علاوه بر حفظ این مزیتها با همکاری یکدیگر جایگاه این صنایع را ارتقاء دهیم.

عظمائی تاکید کرد: در کنار نقاط قوت با یک‌سری تهدیدها نیز روبه‌رو هستیم که در این زمینه از تشکل‌های مرتبط درخواست می‌کنم کارگروه‌های تخصصی این حوزه که افراد توانمندی هستند کمک کنند تا این مخاطرات را شناسایی، دسته‌بندی و برای رفع این موارد اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت‌های انرژی و زیرساخت‌های صنعتی افزود: اگر نتوانیم سرمایه‌گذاری درست، هوشمند و هدفمندی داشته باشیم موانع موجب حذف سرمایه‌ها در این حوزه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فولاد در افق ۱۴۰۴ برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد هدفگذاری شده است، گفت: در آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد فولاد وجود دارد که در حال حاضر با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند ولی در این زمینه خوشبختانه با توجه به طرح‌های در دست اجرا قبل از سال ۱۴۰۴ میزان تعیین شده محقق خواهد شد.

عظمائی متذکر شد: در سطح کلان از لحاظ قانونگذاری به بازنگری اساسی نیاز داریم،  چرا که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید فضای کسب و کار را در داخل برای تولید رقابتی کنیم همچنین باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: امیدواریم با همکاری و کمک فعالان بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و صنعتی، ذی‌نفعان و دستگاه‌های اجرایی در این مسیر گام‌های تاثیرگذاری برداریم*

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.